Онлайн трансляція | 12 вересня

Назва трансляції

Заходи

20.07.2020

На «молодіжці» говорили про походження вечірнього богослужіння

004

Перед початком чергової молодіжної зустрічі було звершено молебень з читанням Акафіста на честь ікони Божої Матері «Неопалима Купина». Молебень очолив куратор зустрічей архімандрит Гліб.

Далі отець Гліб представив учасника «молодіжки» архімандрита Аліпія (Світличного), який виступив перед присутніми з доповіддю про походження вечірнього богослужіння.

Отець Аліпій почав пояснення з старозавітних елементів вечірнього богослужіння, перейшовши до того, як саме оформлялося історично це богослужіння, яке звершується зараз: «Першими християнськими вечірніми можна вважати агапе, або як їх ще називають – «вечері любові», коли християни збиралися ввечері, вкушали їжу, а потім звершували переломлення хліба. Далі це зібрання трансформувалося і оформилося в вечірню, яка доповнювалася, трохи змінювалася і дійшла до нас у тому вигляді, в якому ми звершуємо її зараз.

Під час звершення вечірні ми читаємо так звані тексти (тропарі і стихири), які змінюються, а також незмінні, які прочитуються або співаються за кожним вечірнім богослужінням. Одним з таких текстів є «Світе тихий». Це один з найдавніших збережених гімнів ранньої Церкви. Ще святитель Василій Великий, який жив в четвертому столітті, згадує про цю пісню в своїй книзі «Про Святого Духа до Амфілохія».

Існують різні думки про датування написання цього гімну в грецькій і слов’янській богослужбових традиціях. Святий Марк Ефеський впевнено приписав авторство «Світе тихий» священномученику Афіногену Севастійському, що жив на початку четвертого століття, а сучасні грецькі богослужбові книги називають цю пісню гімном святого Афіногена мученика.

Слов’янські Часослови приписали «Світе тихий» святителю Софронію Єрусалимському, який жив значно пізніше – в сьомому столітті. Проте, аналіз тексту показує, що гімн містить христологію до епохи Вселенських Соборів, що вказує на більш точну думку з цього приводу грецьких джерел.

Гімн «Світе тихий» співається на вечірні під час звершення так званого «входу з кадилом». Цей піснеспів висловлює подяку віруючих за можливість спозирати Христа, Невечірнє Світло і Сонце правди в той час, коли навколишній світ занурюється в темряву ночі, так як співається він за вечірньою, коли вже зайшло сонце».

Також отець Аліпій розповів більш детально і про інші піснеспіви вечірнього богослужіння, після чого відповів на запитання присутніх, котрі стосувалися уставних особливостей богослужіння Православної Церкви. На завершення бесіди отець Гліб подякував шановному гостю за проведений історичний екскурс і запросив продовжити розпочату тему на наступних зустрічах. Також архімандрит Гліб нагадав, що наступна молодіжна зустріч відбудеться в неділю, 26 червня, в актовому залі Києво-Печерської Лаври (корпус № 45). Початок молебню о 15:30.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.


Редакція сайту www.lavra.ua

Теми

молодіжка

Щотижнева розсилка тільки важливих оновлень
Новини, розклад, нове в розділах сайту

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: