Онлайн трансляція | 12 вересня

Назва трансляції

Духовна скарбниця

26.05.2024

Проповідь Митрополита Володимира в Неділю про розслабленого

Митрополит Володимир (Сабодан)

Христос воскрес!

В ім’я Отця і Сина і Святого Духа!

09Як свідчить Євангеліє від Іоанна, є в Єрусалимі при Овечих воротах купальня, що мала п’ять критих ходів, де перебувало безліч хворих. Ангел Господній у певний час сходив у воду і збурював її. І той, хто мав змогу першим увійти в цю воду після її збурювання, обов’язково одужував. Відвідав одного разу цю купальню Господь наш Іісус Христос, і, побачивши там безліч хворих, звернувся до людини, яка страждала розслабленням тридцять вісім років, і запитав: «Хочеш бути здоровим?» «Хочу, Господи, але не маю людини, яка б опустила мене у воду після збурювання, — сказав хворий. — Поки я зберуся, інший уже раніше за мене сходить». Тоді Господь йому говорить: «Візьми постіль твою і ходи». І негайно зцілився цей чоловік.  Через деякий час Господь побачив цього зціленого чоловіка в церкві і сказав: «Дивись, не гріши більше, щоб не сталося з тобою чогось гіршого».

Ця біблійна історія вкотре свідчить про милосердя Боже до роду людського. За Своє земне життя Господь наш Іісус Христос звершив безліч чудес і все на благо людини, тому що Він як люблячий Отець піклується про нас, Своїх дітей, Своє творіння. Кожен з нас — Божі син і донька, кожен із нас є об’єктом Його піклування, Його благодатної дії. Тому ми повинні пам’ятати, що в нас, хворих на душевні й тілесні недуги, є єдиний спільний Лікар душ і тіл, Який Кров’ю Своєю спокутував нас від клятви законної, від гріха й прокляття. Пам’ятаючи це, потрібно завжди дотримуватися субординації і до Бога звертатися не в останню чергу, як в останню інстанцію, коли вже безвихідне становище, а звертатися від самого початку нашого захворювання і просити милосердя в Господа, Верховного Лікаря, Владики і Промислителя нашого.

Давнє прислів’я «У здоровому тілі здоровий дух» не відповідає християнській теорії та практиці, воно дихає язичництвом, хоча Святе Письмо попереджає нас: «Піклуючись про спасіння своєї душі, не забудьте про тіло своє, бо тіло кожного з нас храм Божий, у якому живе Дух Божий».  Тому необхідно дбати про душу і про тіло. Мудре поєднання цієї турботи обов’язково приносить результат. Так один із преподобних свідчив: «Якщо я сяду на віслюка, якого не годували, то він може протягнути ноги посеред дороги і не довезти мене до мети. Якщо я сяду на віслюка перегодованого, то він може мене перекинути». Таким чином, до цього питання необхідний правильний підхід: спасаючи душу, потрібно спасати і тіло для благочестивого життя і для життя майбутнього віку. Нам невідомо, якого вигляду набуде людське тіло у віці майбутньому, але подвижники благочестя в дусі апостола Павла повчають нас, що потрібно дбати про тіло, яке є храмом Духа Божого, який живе в нас.

Немає нині на землі людини, яка б не хворіла і не була схильною до якихось захворювань. Немає також людини, яка могла б зосередити свою увагу винятково на лікуванні Божому, хоча земних лікарів і земні ліки Господь благословляє, і в Біблії сказано, що вони необхідні й корисні для людини. Хвороба людини залежить від неї самої. Часто Господь через хворобу стукає в наше серце, щоб ми відкрили його для Бога. «Сину, дай мені твоє серце», — звертається до нас Господь.

Піклуючись про душу, ми повинні піклуватися і про тіло. Перед тілом покійної людини ми хрестимося, поклоняємося йому, як храму Духа, що жив у ньому. І це наставляє нас до добра і благочестя, поваги до життя, до поваги до тих благ, які Господь посилає нам. А Він посилає нам усе необхідне для життя тимчасового і життя майбутнього віку.

Якщо ми не виконуємо заповідей Христових, не виконуємо моральних людських встановлень, то самі будемо винуватцями своїх хвороб. Якщо ми дбаємо про душу і про тіло по-християнськи, то, віддаючи перевагу духу, душі безсмертній, ми стоїмо на правильному шляху. Господь під час Свого перебування на землі і після Свого Вознесіння на небо проявляв і проявляє до нас турботу. Господь обіцяв перебувати з нами до кінця віку, і все, що ми попросимо в Нього з молитвою і вірою, буде Ним почуто і подано нам.

Ми, дорогі брати і сестри, схожі на розслабленого в тому сенсі, що, ухиляючись на якісь шляхи, піддаючись різним помислам, забуваємо про головне й необхідне: якщо Бог благословить, то буде зцілення і за терпіння буде благодать Господня. Він зазнав за нас муки, і ми через покаяння і Причастя Його Божественного Тіла і Божественної Крові повинні омиватися, очищатися цими Його стражданнями. Кожен християнин, який славлячи Воскресіння Христове, протягом цих днів має возносити подяку Богу, Воскреслому з мертвих, за те, що немає більше такого гріха, який би людині не пробачився, якщо вона покається. Воскрес Христос, і немає більше страху смерті, тому що смерть тепер — це новий стан, це народження в життя вічне. Воскрес Христос, і дана людині міцність віри, сил, любові та надії. Воскрес Христос, і в нас є надія, що і ми, як каже апостол Павел, також воскреснемо.

Нехай Воскресіння Христове, яке Господь сподобив нас святкувати цьогоріч, просвіщає й освячує нас, укріплює наші душевні й тілесні сили, дарує нам розуміння мети людського життя тут, на землі, та сподобить нас гідного й праведного життя, щоб заслужити святкування Пасхи Небесної. Амінь.

Христос воскрес!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.


Редакція сайту www.lavra.ua

Щотижнева розсилка тільки важливих оновлень
Новини, розклад, нове в розділах сайту

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: